Sprawdź, jak koncerny tytoniowe oszukują palaczy.
Papierosy muszą być sprzedawane w opakowaniach bez logo, zdjęć i napisów. Tak będzie już za 5 lat - twierdzą naukowcy z University of Waterloo w Ontario.
Ich badania wykazały, że konsumentów wprowadzają w błąd nie tylko zamieszczane na papierosach określenia typu "lekkie" i "łagodne". Podobne skojarzenia budzą też odpowiednie cyfry i kolory.
73 proc. badanych uznało, że papierosy z napisem "srebrne" są zdrowsze niż „normalne". Podobne skojarzenia budziły pudełka z cyfrą "6" w przeciwieństwie do "10". 75 proc. palaczy uznało także, że mniej szkodliwe są papierosy w niebieskim opakowaniu niż w czerwonym - pisze „Journal of Public Health".
Opakowanie jest kluczowym narzędziem marketingowym koncernów tytoniowych, zwłaszcza w krajach gdzie wprowadzono już reklamowe ograniczenia - twierdzi David Hammond, autor badań.