E-sklepy z elektroniką wprowadzają klientów w błąd
sklep | sieć | internet | elektronika | klient | błąd
E-sklepy z elektroniką wprowadzają klientów w błąd
Komisja Europejska ostrzega polskich internautów.
To jest ogólnoeuropejski problem, który wymaga ogólnoeuropejskiego rozwiązania. Europejscy konsumenci zasługują na więcej - oświadczyła w środę unijna komisarz ds. konsumentów Meglena Kunewa.
Jakie prawa klientów łamią sklepy?
Wśród sprawdzonych 203 największych sklepów internetowych
(10 w Polsce) 66 proc. z nich udzielało niewystarczającej lub mylącej informacji
.
Na przykład klientom nie przypominano, że mają co najmniej 7 dni (w Polsce 10 dni) na zwrot produktu
bez podania przyczyny i odzyskanie zapłaconych pieniędzy
- donosi "Gazeta Prawna".
Ponadto sklepy okłamują internautów co do ceny końcowej, ukrywając podatki
i koszty dodatkowe (45 proc. przypadków). W co trzecim sklepie nie ma namiarów na sprzedawcę.
KE poprosiła krajowe władze zajmujące się ochroną konsumentów (jak polski UOKiK) o dopilnowanie, by uchybienia zostały naprawione - pod rygorem surowych kar - czytamy w gazecie.
Wśród 10 sprawdzonych sklepów z Polski Komisja Europejska zastrzeżenia miała do ośmiu.
JS
*
http://wiadomosci.onet.pl/2040078,12,ke_wiekszosc_e_sklepow_z_elektronika_wpr… *
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/350581,ke_wiekszosc_internetowych_skle…