E-sklepy z elektronik¹ wprowadzaj¹ klientów w b³¹d
sklep | sieÌ | internet | elektronika | klient | b³¹d
E-sklepy z elektronik¹ wprowadzaj¹ klientów w b³¹d
Komisja Europejska ostrzega polskich internautĂłw.
To jest ogĂłlnoeuropejski problem, ktĂłry wymaga ogĂłlnoeuropejskiego rozwiÂązania. Europejscy konsumenci zasÂługujÂą na wiĂŞcej - oÂświadczyÂła w ÂśrodĂŞ unijna komisarz ds. konsumentĂłw Meglena Kunewa.
Jakie prawa klientĂłw ÂłamiÂą sklepy?
WÂśrĂłd sprawdzonych 203 najwiĂŞkszych sklepĂłw internetowych
(10 w Polsce) 66 proc. z nich udzielaÂło niewystarczajÂącej lub mylÂącej informacji
.
Na przykÂład klientom nie przypominano, Âże majÂą co najmniej 7 dni (w Polsce 10 dni) na zwrot produktu
bez podania przyczyny i odzyskanie zapÂłaconych pieniĂŞdzy
- donosi "Gazeta Prawna".
Ponadto sklepy okÂłamujÂą internautĂłw co do ceny koĂącowej, ukrywajÂąc podatki
i koszty dodatkowe (45 proc. przypadkĂłw). W co trzecim sklepie nie ma namiarĂłw na sprzedawcĂŞ.
KE poprosiÂła krajowe wÂładze zajmujÂące siĂŞ ochronÂą konsumentĂłw (jak polski UOKiK) o dopilnowanie, by uchybienia zostaÂły naprawione - pod rygorem surowych kar - czytamy w gazecie.
WÂśrĂłd 10 sprawdzonych sklepĂłw z Polski Komisja Europejska zastrzeÂżenia miaÂła do oÂśmiu.
JS
*
http://wiadomosci.onet.pl/2040078,12,ke_wiekszosc_e_sklepow_z_elektronika_wpr… *
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/350581,ke_wiekszosc_internetowych_skle…