Napromieniowani
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: GÂłuchoniema reklama  (Przeczytany 3901 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« Odpowiedz #6 : Październik 22, 2009, 15:31:21 »

Cytuj
Czy Ty mia³eœ zamiar mnie obraziÌ? Po tonie Twojej wypowiedzi wnioskujê, ¿e tak. Jestem osob¹ z niepe³nosprawnoœci¹ (nie lubiê okreœlenia "niepe³nosprawn¹"), choÌ nie widaÌ tego na pierwszy rzut oka. Poza tym - wydaje mi siê, ¿e nie ma znaczenia, czy osoba ma jak¹œ niepe³nosprawnoœÌ czy nie - rozum jest na tym samym poziomie. Wykluczam oczywiœcie niepe³nosprawnoœÌ intelektualn¹.
destinyunknown...
Zapewniam CiĂŞ, Âże nie miaÂłem zamiaru obraÂżaĂŚ nikogo a tym bardziej Ciebie... Jestem osobÂą duÂżo starszÂą od Ciebie dlatego uÂżyÂłem okreÂślenia "niepeÂłnosprawny/a/e"... Dlaczego?? PoniewaÂż to jest jedyna sprawa jakÂą udaÂło siĂŞ zmieniĂŚ Stowarzyszeniu Przyjació³ Integracja i w parlamencie na rzecz "OsĂłb NiepeÂłnosprawnych" na "OsĂłb z NiepeÂłnosprawnoÂściami", czyli skrĂłt "ON" a poza tym, wszystko co dotychczas zmieniono, to wszystko na gorsze...  Za komuny nas w najlepszej sprawie nazywali "Inwalidami"...  I nadal siĂŞ uÂżywa tej nazwy np. "wĂłzek inwalidzki",  PZERiI - Polski ZwiÂązek EmerytĂłw, RencistĂłw i InwalidĂłw... To jak miaÂłby siĂŞ nazywaĂŚ teraz ten zwiÂązek?? A jeÂśli chodzi o ludzi z niepeÂłnosprawnoÂściÂą intelektualnÂą to teÂż honorujemy, teÂż majÂą prawo do godnego Âżycia...
Zapisane

Nie oglÂądaj siĂŞ na rzÂąd, bo wyrĂŞczajÂąc go, moÂżesz zrobiĂŚ duÂżo dobrego, zaÂś on nie wyrĂŞczy ciĂŞ w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
destinyunknown
Gość
« Odpowiedz #5 : Październik 22, 2009, 13:19:32 »

Czy ty jesteÂś w jakimÂś stopniu osobÂą niepeÂłnosprawnÂą??? Skoro nie rozumiesz to mam prawo sÂądziĂŚ, Âże nie jesteÂś "ON"...

Czy Ty mia³eœ zamiar mnie obraziÌ? Po tonie Twojej wypowiedzi wnioskujê, ¿e tak. Jestem osob¹ z niepe³nosprawnoœci¹ (nie lubiê okreœlenia "niepe³nosprawn¹"), choÌ nie widaÌ tego na pierwszy rzut oka. Poza tym - wydaje mi siê, ¿e nie ma znaczenia, czy osoba ma jak¹œ niepe³nosprawnoœÌ czy nie - rozum jest na tym samym poziomie. Wykluczam oczywiœcie niepe³nosprawnoœÌ intelektualn¹.
Zapisane
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« Odpowiedz #4 : Październik 22, 2009, 00:28:39 »

Czy ty jesteÂś w jakimÂś stopniu osobÂą niepeÂłnosprawnÂą??? Skoro nie rozumiesz to mam prawo sÂądziĂŚ, Âże nie jesteÂś "ON"...
Zapisane

Nie oglÂądaj siĂŞ na rzÂąd, bo wyrĂŞczajÂąc go, moÂżesz zrobiĂŚ duÂżo dobrego, zaÂś on nie wyrĂŞczy ciĂŞ w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
destinyunknown
Gość
« Odpowiedz #3 : Październik 21, 2009, 22:58:33 »

Jak dla mnie reklama bardzo sympatyczna i pozytywna. Pokazuje, Âże ludzie z niepeÂłnosprawnoÂściÂą sÂą tacy, jak inni - mogÂą siĂŞ porozumiewaĂŚ, pracowaĂŚ, mieĂŚ znajomych; Âże sÂą radoÂśni i uÂśmiechniĂŞci. Nie rozumiem caÂłej tej burzy.
Zapisane
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« Odpowiedz #2 : Październik 06, 2009, 01:55:42 »

REKLAMA TROSZKÊ CIEKAWA ALE TROCHE PRZES£ODZONA.
Ten pracownik z biblioteki ma du¿o racji. A ci pseudo eksperci z Towarzystwa Przyjació³ Integracja powinni jeszcze raz uczyÌ siê robienia reklam, a przede-wszystkim mieÌ du¿o wiêcej szacunku dla "ON"... Wszystko co wychodzi a zw³aszcza z Towarzystwa Przyjació³ Integracja jest nie przemyœlanym bublem... Bo wiem nie mo¿na nas wk³adaÌ do jednego worka na œmieci....
Zapisane

Nie oglÂądaj siĂŞ na rzÂąd, bo wyrĂŞczajÂąc go, moÂżesz zrobiĂŚ duÂżo dobrego, zaÂś on nie wyrĂŞczy ciĂŞ w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
gruszka
Administrator
napromiieniowany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Wiadomości: 598


« Odpowiedz #1 : Październik 06, 2009, 00:47:27 »

 REKLAMA TROSZKÊ CIEKAWA ALE TROCHE PRZESÂŁODZONA.
Zapisane
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« : Październik 05, 2009, 23:52:27 »

GÂłuchoniema reklama
O czym jest reklama, w ktĂłrej dwie gÂłuchonieme osoby porozumiewajÂą siĂŞ miĂŞdzy sobÂą? MiaÂła zwalczyĂŚ stereotypy na temat osĂłb niepeÂłnosprawnych, a tylko je wzmocniÂła - mĂłwiÂą socjologowie. Przekaz jest czytelny, a liczy siĂŞ efekt - mĂłwiÂą pomysÂłodawcy kontrowersyjnej reklamy
Korytarz w biurowcu du¿ej firmy. Dwie osoby g³uchonieme porozumiewaj¹ siê ze sob¹. Jedna stara siê artyku³owaÌ dŸwiêki, które chce powiedzieÌ. DŸwiêki te - naturalne dla osób g³uchoniemych - s¹ jednak zupe³nie niezrozumia³e dla innych. Na koùcu jedna z osób g³uchoniemych siê œmieje. Tak wygl¹da spot reklamowy maj¹cy zachêciÌ pracodawców do zatrudniania osób niepe³nosprawnych w kampanii "Nie musisz nas rozumieÌ, ¿eby wiedzieÌ, jak nas zatrudniÌ". - Ta kampania jest apelem o prze³amywanie barier. Ma zachêciÌ nas do prze³amywania lêku przed osobami niepe³nosprawnymi - mówi Rafa³ Marciniak z dzia³u marketingu Stowarzyszenia Przyjació³ Integracji, które wymyœli³o i zamówi³o spoty. - Celowo pokazaliœmy osoby g³uchonieme, by uœwiadomiÌ pracodawcom, ¿e osoby niepe³nosprawne to nie tylko ludzie je¿d¿¹cy na wózkach. Chcemy przez to zainteresowaÌ szefów wielu firm, aby dowiedzieli siê, ile mog¹ zyskaÌ, zatrudniaj¹c osoby niepe³nosprawne w swojej firmie - dodaje.

A jak reklamĂŞ odbierajÂą telewidzowie?

SÂławomir Klimkowski, bardzo sÂłabo widzÂący 50-latek z Warszawy: - To oburzajÂące, aby tak przedstawiaĂŚ osoby niepeÂłnosprawne. MoÂżna byÂło to zrobiĂŚ zupeÂłnie inaczej. PrzedstawiĂŚ nas takimi, jakimi jesteÂśmy na co dzieĂą - mĂłwi. - A tak przekaz jest maÂło czytelny. Gdybym byÂł pracodawcÂą, na pewno nie zatrudniÂłbym takiej osoby z reklamy - dodaje Klimkowski, ktĂłry pracuje w bibliotece dla osĂłb niepeÂłnosprawnych.
Oburzenia nie kryje te¿ dr Marek Szopski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego: - Zamiast os³abiaÌ utarte stereotypy dotycz¹ce osób niepe³nosprawnych, reklama je pog³êbi³a. Konflikt nast¹pi³ pomiêdzy efektem sprzeda¿y a wizerunkiem postaci w nim wystêpuj¹cych. Nie zawsze mo¿na iœÌ na ca³oœÌ w reklamie, a du¿ej grupy osób nie mo¿na traktowaÌ jak towaru na sprzeda¿.

Innego zdania jest Teresa Ksieniewicz ze Stowarzyszenia Przyjació³ Integracji, konsultant infolinii Sprawni w Pracy. - Dla mnie wszystko w tym przekazie jest bardzo czytelne. Wina le¿y po stronie odbiorców, którzy Ÿle odbieraj¹ ten przekaz. Reklama ma przynieœÌ efekt, a nie kontrowersje. Przekaz jest jasny: s¹ sposoby, ¿eby siê z tymi ludŸmi porozumieÌ. A pracodawcy siê dowiedz¹, ¿e s¹ tak¿e osoby, które znaj¹ jêzyk migowy i chc¹ im pomóc - t³umaczy.

Popiera jÂą Dorota Landsberger z redakcji serwisu www.niepelnosprawni.pl, ktĂłra uwaÂża, Âże przekaz jest przeznaczony dla pracodawcĂłw, ktĂłrzy chcieliby zatrudniĂŚ osoby niepeÂłnosprawne, a nie wiedzÂą, jak to zrobiĂŚ. Dlatego my im chcemy w tym pomĂłc - mĂłwi Landsberger. - Mamy pierwsze efekty. Jest juÂż grupa kilkunastu osĂłb, ktĂłre szkolÂą siĂŞ na tÂłumaczy migowych, by pomagaĂŚ gÂłuchoniemym w pracy - dodaje.

W najbli¿szym czasie ma pojawiÌ siê druga czêœÌ kampanii. Czy bêdzie bardziej zrozumia³a?
Zapisane

Nie oglÂądaj siĂŞ na rzÂąd, bo wyrĂŞczajÂąc go, moÂżesz zrobiĂŚ duÂżo dobrego, zaÂś on nie wyrĂŞczy ciĂŞ w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0.025 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

shd brazylia2014 ostrovirsk wilcze-zycie polskiserwerzycia