Napromieniowani
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Głuchoniema reklama  (Przeczytany 3662 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« Odpowiedz #6 : Październik 22, 2009, 15:31:21 »

Cytuj
Czy Ty miałeś zamiar mnie obrazić? Po tonie Twojej wypowiedzi wnioskuję, że tak. Jestem osobą z niepełnosprawnością (nie lubię określenia "niepełnosprawną"), choć nie widać tego na pierwszy rzut oka. Poza tym - wydaje mi się, że nie ma znaczenia, czy osoba ma jakąś niepełnosprawność czy nie - rozum jest na tym samym poziomie. Wykluczam oczywiście niepełnosprawność intelektualną.
destinyunknown...
Zapewniam Cię, że nie miałem zamiaru obrażać nikogo a tym bardziej Ciebie... Jestem osobą dużo starszą od Ciebie dlatego użyłem określenia "niepełnosprawny/a/e"... Dlaczego?? Ponieważ to jest jedyna sprawa jaką udało się zmienić Stowarzyszeniu Przyjaciół Integracja i w parlamencie na rzecz "Osób Niepełnosprawnych" na "Osób z Niepełnosprawnościami", czyli skrót "ON" a poza tym, wszystko co dotychczas zmieniono, to wszystko na gorsze...  Za komuny nas w najlepszej sprawie nazywali "Inwalidami"...  I nadal się używa tej nazwy np. "wózek inwalidzki",  PZERiI - Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów... To jak miałby się nazywać teraz ten związek?? A jeśli chodzi o ludzi z niepełnosprawnością intelektualną to też honorujemy, też mają prawo do godnego życia...
Zapisane

Nie oglądaj się na rząd, bo wyręczając go, możesz zrobić dużo dobrego, zaś on nie wyręczy cię w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
destinyunknown
Gość
« Odpowiedz #5 : Październik 22, 2009, 13:19:32 »

Czy ty jesteś w jakimś stopniu osobą niepełnosprawną??? Skoro nie rozumiesz to mam prawo sądzić, że nie jesteś "ON"...

Czy Ty miałeś zamiar mnie obrazić? Po tonie Twojej wypowiedzi wnioskuję, że tak. Jestem osobą z niepełnosprawnością (nie lubię określenia "niepełnosprawną"), choć nie widać tego na pierwszy rzut oka. Poza tym - wydaje mi się, że nie ma znaczenia, czy osoba ma jakąś niepełnosprawność czy nie - rozum jest na tym samym poziomie. Wykluczam oczywiście niepełnosprawność intelektualną.
Zapisane
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« Odpowiedz #4 : Październik 22, 2009, 00:28:39 »

Czy ty jesteś w jakimś stopniu osobą niepełnosprawną??? Skoro nie rozumiesz to mam prawo sądzić, że nie jesteś "ON"...
Zapisane

Nie oglądaj się na rząd, bo wyręczając go, możesz zrobić dużo dobrego, zaś on nie wyręczy cię w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
destinyunknown
Gość
« Odpowiedz #3 : Październik 21, 2009, 22:58:33 »

Jak dla mnie reklama bardzo sympatyczna i pozytywna. Pokazuje, że ludzie z niepełnosprawnością są tacy, jak inni - mogą się porozumiewać, pracować, mieć znajomych; że są radośni i uśmiechnięci. Nie rozumiem całej tej burzy.
Zapisane
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« Odpowiedz #2 : Październik 06, 2009, 01:55:42 »

REKLAMA TROSZKĘ CIEKAWA ALE TROCHE PRZESŁODZONA.
Ten pracownik z biblioteki ma dużo racji. A ci pseudo eksperci z Towarzystwa Przyjaciół Integracja powinni jeszcze raz uczyć się robienia reklam, a przede-wszystkim mieć dużo więcej szacunku dla "ON"... Wszystko co wychodzi a zwłaszcza z Towarzystwa Przyjaciół Integracja jest nie przemyślanym bublem... Bo wiem nie można nas wkładać do jednego worka na śmieci....
Zapisane

Nie oglądaj się na rząd, bo wyręczając go, możesz zrobić dużo dobrego, zaś on nie wyręczy cię w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
gruszka
Administrator
napromiieniowany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Wiadomości: 598


« Odpowiedz #1 : Październik 06, 2009, 00:47:27 »

 REKLAMA TROSZKĘ CIEKAWA ALE TROCHE PRZESŁODZONA.
Zapisane
62norbi
Prezes
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 407


Prezes


« : Październik 05, 2009, 23:52:27 »

Głuchoniema reklama
O czym jest reklama, w której dwie głuchonieme osoby porozumiewają się między sobą? Miała zwalczyć stereotypy na temat osób niepełnosprawnych, a tylko je wzmocniła - mówią socjologowie. Przekaz jest czytelny, a liczy się efekt - mówią pomysłodawcy kontrowersyjnej reklamy
Korytarz w biurowcu dużej firmy. Dwie osoby głuchonieme porozumiewają się ze sobą. Jedna stara się artykułować dźwięki, które chce powiedzieć. Dźwięki te - naturalne dla osób głuchoniemych - są jednak zupełnie niezrozumiałe dla innych. Na końcu jedna z osób głuchoniemych się śmieje. Tak wygląda spot reklamowy mający zachęcić pracodawców do zatrudniania osób niepełnosprawnych w kampanii "Nie musisz nas rozumieć, żeby wiedzieć, jak nas zatrudnić". - Ta kampania jest apelem o przełamywanie barier. Ma zachęcić nas do przełamywania lęku przed osobami niepełnosprawnymi - mówi Rafał Marciniak z działu marketingu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, które wymyśliło i zamówiło spoty. - Celowo pokazaliśmy osoby głuchonieme, by uświadomić pracodawcom, że osoby niepełnosprawne to nie tylko ludzie jeżdżący na wózkach. Chcemy przez to zainteresować szefów wielu firm, aby dowiedzieli się, ile mogą zyskać, zatrudniając osoby niepełnosprawne w swojej firmie - dodaje.

A jak reklamę odbierają telewidzowie?

Sławomir Klimkowski, bardzo słabo widzący 50-latek z Warszawy: - To oburzające, aby tak przedstawiać osoby niepełnosprawne. Można było to zrobić zupełnie inaczej. Przedstawić nas takimi, jakimi jesteśmy na co dzień - mówi. - A tak przekaz jest mało czytelny. Gdybym był pracodawcą, na pewno nie zatrudniłbym takiej osoby z reklamy - dodaje Klimkowski, który pracuje w bibliotece dla osób niepełnosprawnych.
Oburzenia nie kryje też dr Marek Szopski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego: - Zamiast osłabiać utarte stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych, reklama je pogłębiła. Konflikt nastąpił pomiędzy efektem sprzedaży a wizerunkiem postaci w nim występujących. Nie zawsze można iść na całość w reklamie, a dużej grupy osób nie można traktować jak towaru na sprzedaż.

Innego zdania jest Teresa Ksieniewicz ze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, konsultant infolinii Sprawni w Pracy. - Dla mnie wszystko w tym przekazie jest bardzo czytelne. Wina leży po stronie odbiorców, którzy źle odbierają ten przekaz. Reklama ma przynieść efekt, a nie kontrowersje. Przekaz jest jasny: są sposoby, żeby się z tymi ludźmi porozumieć. A pracodawcy się dowiedzą, że są także osoby, które znają język migowy i chcą im pomóc - tłumaczy.

Popiera ją Dorota Landsberger z redakcji serwisu www.niepelnosprawni.pl, która uważa, że przekaz jest przeznaczony dla pracodawców, którzy chcieliby zatrudnić osoby niepełnosprawne, a nie wiedzą, jak to zrobić. Dlatego my im chcemy w tym pomóc - mówi Landsberger. - Mamy pierwsze efekty. Jest już grupa kilkunastu osób, które szkolą się na tłumaczy migowych, by pomagać głuchoniemym w pracy - dodaje.

W najbliższym czasie ma pojawić się druga część kampanii. Czy będzie bardziej zrozumiała?
Zapisane

Nie oglądaj się na rząd, bo wyręczając go, możesz zrobić dużo dobrego, zaś on nie wyręczy cię w niczym.
Antybudynek (kliknij tu...)
http://duetkolezenski.pl.tl/
http://duetkolezenski.phorum.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0.133 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

ppiz funnybunny forumhumorystyczne warszawa naszewatahy